• يکشنبه ١١ تير ١٤٠٢-١٥:٢٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٠٠٥
آقامیری: 15-159

۵۰۰ پلاک در محله جماران به‌دلیل سکونت مسئولان سابق فریز شده است

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فریزشدن 500 پلاک در محله جماران به دلیل سکونت مسئولان خواستار بازنگری در نحوه صدور پروانه در محله جماران شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، حجت الاسلام سیدمحمد آقامیری در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای ششم با اشاره به ملاقات با شهروندان محله جماران، اظهار کرد: 500 پلاک در این محله فریز شده و اجازه ساخت و ساز بیش از دو طبقه  به اهالی داده نمی شود و مشکل را وجود منزل رهبر کبیر انقلاب و محدوده حریم آن  اعلام کرده اند در صورتیکه بیت حضرت امام و حسینیه  ثبت ملی شده ولی  برای آن حریم قائل نشده‌اند.
وی با بیان اینکه ارزش منزل امام از صد میراث فرهنگی برای ما بالاتر است ولی در حال حاضر مسئله  امنیتی ندارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه باید گفت که برخی از افراد سیاسی و مسئولان سابق ساکن در محله جماران، بخاطر امنیت و آرامش خود ساکنان محله جماران را به  گروگان گرفته اند و مانع صدور پروانه بیش از دو طبقه در محدوده اطراف منزل امام از طرف شهرداری می شوند. 
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: مردم جماران سالها همسایه حضرت  امام (ره) و میزبان ایشان بودند و سالها زحماتی را که به لحاظ رفت و آمدهای زیاد و فضای  امنیتی در آنجا حاکم بود را به عشق امام تحمل می کردند و خاطرات بسیار خوبی از این همسایگی دارند، حالا یک عده افراد در آن منطقه به خاطر منافع خود در حال وارد کردن خدشه به  چهره مردمی امام  هستند، امامی که مردمی، دلسوز و دنبال حق و عدالت بود و این شایسته نیست که چنین رفتاری با اهالی این محله شود.
آقامیری با بیان اینکه صورتجلسه طرح بازنگری محله جماران به شرح هر پلاک در سال ۹۹ با امضای وزیر راه و شهرسازی وقت مصوب شده بود، تصریح کرد: در این طرح تا سقف حداکثر ۴ طبقه روی همکف و هر طبقه ۶۰درصد مساحت قطعه با کارکرد مسکونی مجاز بوده؛ ولیکن این صورت جلسه با توپ و تشر همین افراد سیاسی اجرایی نشد.
وی  در پایان گفت: از جناب دکتر زاکانی به عنوان نیروی جهادی و انقلابی توقع داریم از حقوق پایمال شده مردم محله جماران دفاع کند و بحث بازنگری صدور پروانه در محله جماران را در دستور کار خود قرار دهد.
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: